Tuesday, June 23, 2009

Mai mult ras, mai putin stres

Biroul meu de lucru se află la geam. Când vreau să îmi mai iau ochii de la monitor, „admir” traficul de pe Calea Victoriei, mai precis din faţa televiziunii B1. Şi văd alţi pixeli. Unii care nu au stare şi se mişcă ameţiţi pe un fundal de claxoane. Mai ales la ora prânzului când parcă toată lumea este nebună.

Cred că în funcţie de meserie, fiecare om are o perioadă de zi în care este nebun. Şi la mai toţi aceasta este între 13.00 şi 15.00. Repet, aşa cred. Şi simt la mine, la cei din jur şi în oraş. Parcă toţi merg pe stradă ca nişte bezmetici. Bine acum vânzătoarele sigur sunt o excepţie. La ele se manifestă nebunia între 17.00 şi 20.00 când lumea iese de la serviciu şi dă o raită prin magazine. Se pierd cu totul.

Ar fi fost foarte frumos dacă am fi putut să ne dăm un „restart” pentru a ne linişti. Dar pentru că nu suntem pc-uri şi când „procesorul” nostru se încinge nu îl putem opri, trebuie să găsim soluţii. Eu zic că una bună este râsul.

O porţie bună de râs îţi încarcă bateriile. Ia să vezi că şoferul care claxonează ar avea mai multă răbdare dacă ar râde. E valabil si pentru jurnalistul care nu ar mai fi ciufut la telefon şi pentru băieţii de la net care primesc zeci de reclamaţii pe zi.

Toţi am fi mai fresh dacă am avea un motiv nu neapărat să ne prăpădim pe jos (deşi ar fi ideal), ci să avem momente în care să.... râdem la prânz.

Şi ca să vezi mai multe beneficii:

„Scade nivelul stresului, întăreşte sistemul imunitar şi creşte toleranţa la durere. Acestea sunt numai câteva dintre atributele râsului. De curând s-a mai descoperit că râsul poate suplini mişcarea. De exemplu, câteva reprize de râs pe zi echivalează cu zece minute de jogging sau 15 minute petrecute pe bicicleta fixă.” (sursa)


p.s : Dar să nu deschidem un ziar la rubrica despre politică cu scopul de a ne amuza de gafele politicienilor. Că din râs o dăm în plâns.

(poza de aici)

No comments:

Post a Comment