Thursday, June 25, 2009

Un ghid despre universitati facut de mantuiala

Astăzi când mă întoream spre casă, m-am oprit la un chioşc de ziare să îmi cumpăr ceva de citit în metrou. Am luat Evenimentul Zilei. La sfârşit am văzut că are un ghid de admiteri la facultăţi şi am zis să sar peste ştiri, ca să văd mai întâi ce conţine în partea asta.

Ghidul începe cu o prezentare de 2 pagini a super Universităţii Spiru Haret, acolo unde 98% au creierul odihnit şi 2% au facut proasta alegere de a da la o facultate pe principiul: „să mai am încă o diplomă la CV şi de învăţat mă apuc după ce termin facultatea de stat”. Crema cremelor în materie de corupţie, fiţe şi mă abţin să mai continui. Ni se oferă in aceste 2 pagini o grămadă de informaţii, de la facultăţi, „admitere” (parcă aveau un număr nelimitat de locuri), poză ş.a.

Neinteresant. Dau să văd ce este în continuare.

Articole pentru studenţi despre veşnicele dileme „facultate de stat sau facultate particulară?” / „contează facultatea sau experienţa?”, despre cum se pot distra studenţii în Iaşi, despre beneficiile de a te înscrie într-o organizaţie studenţească ş.a. Cam pe la pagina 7 se mai întinde pe jumătate de foaie o reclamă... pardon, o secţiune cu informaţii despre Universitatea Creştina Dimitrie Cantemir. Deja după 4 pagini nu mai aveam răbdare şi am răfoit până la capăt să văd dacă găsesc totuşi de un index cu toate universităţile din ţara.

Să nu înţelegeţi că mai vreau să dau la o facultate şi de aceea voiam să ajung la partea asta. M-a indignat că ghidul a început cu descrierea imensă a Universităţii Şpilu’şi vroiam să văd dacă la fel s-a procedat şi pentru alte centre universitare. Dar nu. Iată cum erau trecute (poza e un fragment, gasiti paginile aici):


Nu văd deloc utilă forma în care au pus informaţiile. S-au zgârcit să înghesuie în 2 pagini toate universităţile. Şi sunt şi greşite. Spre exemplu, la SNSPA se dă examen de admitere. Cel puţin la FCRP nici nu se ia în calcul media de la bacalaureat.

Acum o întrebare care vine este cu cât oare a fost taxată universitatea care şi-a întins plapuma pe 2 pagini de ziar? Celelalte or fi refuzat să plăteasca şi de aceea nu le-a fost rezervat decât un rând? Măcar pe online putea fi făcut un ghid cu adevărat, dacă pe print considerăm că nu mai are valoare calitatea unui material informativ.

No comments:

Post a Comment